Queenstown

Szülinapom alkalmával úgy döntöttem, hogy megérdemlem a jót és útnak indultam Queenstown felé. Te Anautól 2 órányira fekszik busszal, tehát gyakorlatilag mire észbe kaptam, már ott is voltam. A Nomads nevű hostelben szálltam meg. Nagyon ajánlom mindenkinek, mert konkrétan a városközpontban van, az árai nagyon barátságosak és gyönyörű, jól felszerelt, igényes szállás. Amint becsekkoltam, lepakoltam, rögtön az evésre gondoltam, hiszen már este fél 8 volt és kimaradt a vacsora. A szobatársaim közül az egyik srác is hasonlóan érzett, így hát nyakunkba vettük a várost. Nem messze egyszer csak feltűnt, hogy kígyózó sor állt az utcán. Mikor közelebb mentünk, akkor láttuk, hogy ez bizony a híres Fergburger, Új-Zéland messze legjobb hamburgerese. A hosszú sor sem tudta elvenni a kedvünket, ezért úgy döntöttünk, hogy kivárjuk és megkóstoljuk. Megérte, mert igazi gasztronómiai élmény volt: ilyen finom hamburgert én még életemben nem ettem! Aki Queenstownban jár, annak mindenképpen kötelező! Utána sétáltunk egyet a parton, onnan gyönyörű a rálátás az egész városra. Utána vissza a hostelbe, hiszen másnap NAGY NAP várt rám!

Szülinapomra – mert megérdemeltem! - megleptem magam egy olyan élménnyel, ami régóta (na jó, nem olyan régóta tekintettel arra, hogy még csak 23 vagyok) szerepelt a bakancslistámon: Skydiving. Az ugráshoz Az Nzone társaságot választottam. Ez egy kb. 3,5 órás program keretében zajlik. A belvárosban, a shopjuk előtt vették fel az olyan kalandvágyó őrülteket, mint én is, majd kisbusszal elvittek a világ egyik legszebb pályájához, felöltöztettek minket speciális ruhákba, bemutatták, hogy ki-kivel fog majd ugrani, majd beszállás a repülőbe és emelkedés 15 000 láb magasig. Igen, ez az érzés olyan, amit gondoltok: LEÍRHATATLAN!!! . Mikor ott fenn ülsz a repülőben és azon gondolkozol, hogy vajon mi fog történni, elképzeled és próbálsz felkészülni rá. Összepacsizol a társaddal, aztán jön a jel, és minden faxni nélkül egyszer csak kitol a repülőből. Ott lógtam a semmi közepén, hihetetlen félelmetes érzés volt. Aztán ő is elrugaszkodik, és csak zuhansz, csak zuhansz....Húúúú, bakker, ez a szabadesés!! A szívem úgy kalapált, hogy azt hittem kiszakad a mellkasom. Az agyam, a gondolataim teljesen üresek voltak. Amikor kiengedte az ejtőernyőt, onnantól kezded el felfogni, hogy mi is történik Veled. Ezt a semmihez nem hasonlítható, különleges, fantasztikus élményt mindenkinek ajánlom!!! Még másnap reggel is remegtem az adrenalintól!


nzon_nzqt_2014_12_22_c1145_0500.jpg

Mikor visszaértünk a városba, elmentem egy sétahajózásra, ami körbevitt a sziget körül. Érdekes volt, mert sokkal nagyobb, mint azt az ember gondolná. A nap sütött, az égen egy felhő sem volt, szóval igazán nem volt okunk panaszkodni! Miután a hajó visszaért a kikötőbe, elsétáltam a Skyline Gondolához, ami szintén nagyon ajánlott program, ha az ember Queenstownban jár. A hegy tetejéről csodálatos rálátást nyerhettem a városra, illetve testmozgásnak sem volt utolsó, persze az ember gondolával is felmehet, 5 percenként járnak fel és le. Este egy hangulatos étterembe mentünk a szobatársakkal, a főutca kellős közepén, nagyon jó áron és isteni finomat ettünk, igazi gasztronómiai élmény volt a tengeri halas rizottójuk illetve a mentás báránysültjük. 

Másnap miközben sétálgattam az üzletek között, felfedeztem egy édesség boltot. Nagyon hasonlít a prágai vagy a belga csokiboltokhoz, mert itt is dekában tudsz csokoládét venni, megkóstolhatod őket. Szinte lehetetlen üres kézzel kijönni onnan, és is hoztam haza magamnak. img_1718.JPG

A rövid vásárolgatás után, irány az állomás és már útban is voltam egy bortúrára. Ezt a programot is nagyon ajánlom, hiszen hozzátartozik az Új-Zélandi kultúrához a bor és itt, Otagoban nagyon jó borokat kóstolhatunk. A túra kb 3 órás, a két leghíresebb Otago- beli borászatba látogattunk el: Chard farm és Gibbston Valley. Gibbston valleyben nem csak bor és sajtgyár, de még mézipar is található, így a túra keretén belül oda is ellátogathatunk.img_1771.JPG

A túra után összeszedtem a csomagomat, majd indultam vissza Te Anauba! Queenstown volt az eddigi legjobb túrám itt, Új-Zélandon!