Internacionális kapcsolatok

Egy korábbi bejegyzésemben írtam arról, hogy mennyire elkeseredtem azon, amiért nem sikerült felvennem a kapcsolatot a kint élő magyarokkal,. Boldogan mondhatom, hogy MEGTÖRT A JÉG! A minap betért a munkahelyemre egy mexikói hölgy. Kiszolgálás közben beszélgettünk pár szót, megemlítettem neki, honnan érkeztem, mire lelkesen mesélte, hogy már háromszor is járt nálunk, imádja Budapestet és a magyar ételeket. Megígérte, hogy másnap, mielőtt tovább utazik, visszajön elköszönni. Így is lett, csakhogy ezúttal hozott magával egy társat, aki széles mosollyal, MAGYARUL kért tőlem kávét. Kiderült, hogy Péter Aucklandben él már 8 hónapja, egy cégnél dolgozik és teljesen véletlenül ragadt itt. Neki úgy jött össze az "Új-Zélandi álom", hogy kijött ide nyaralni, miért ne? alapon megpályázott pár munkát,  behívták interjúra, megfelelt, így felajánlottak neki egy 2 éves working visat. Szóval semmi sem lehetetlen.

A napot tetézte, hogy összefújt a szél 3 európai fiatallal, akikkel azonos állásponton voltunk ezzel az országgal kapcsolatban: gyönyörű, de európai szemmel kicsit unalmas..

 A mai napon pedig ismét találkoztam egy magyarral a boltunkban! Egy rövid beszélgetés után kiderült, hogy a szomszédos Invercargillben él. Számot cseréltünk, az ünnepek előtt megyek majd meglátogatni őt és a családját. 

A másik különös történet az amerikaiakhoz köt. Pár napja betért a boltunkba egy tucatnyi amerikai turista. Én szolgáltam ki őket. 2 szó után rákérdeztek, honnan van az akcentusom. Ahogy a hírekből értesültem a magyar-amerikai diplomácia jelenlegi állásáról, kicsit félve vállaltam a magyarságomat, de szerencsére ők hatalmas lelkesedéssel fogadtak. Közös képet készítettek velem, megadták az elérhetőségeiket, sőt mi több, felajánlották, hogy ha bármikor Amerikába vinne az utam, ők szívesen vendégül látnak. Eléggé feldobták a napomat, bárcsak több ilyen embert sodorna erre a szél :)

Megvettem a repjegyet egy akció keretein belül. Április közepén repülök, méghozzá Dubai átszállással. 28 órás lesz az út. A visszaszámlálás lassan elkezdődik.